Swingers i Sydsvenskan

Försöker uppdatera mig om vad som händer i Skåne genom Sydsvenskan. Den stora grejen just nu är en artikel som publicerats i början av veckan, om swingerskulturen. Jag tänkte först att det bara var en objektivt skriven artikel om swingerskulturen i stil med typ Ottar eller dylikt; men detta fick till och med mig att häpna. Det är i princip skrivet som en porrnovell. Jag citerar:

"Hanna sitter på huk med det gråblonda håret hängande ner till midjan och suger på en rundmagad mans penis. Utan att sluta ger hon upp ett gällt skrik. Hennes make upphör med sina häftiga smekningar mellan hennes ben, tar en hushållspappersrulle från hyllan i hörnet, torkar henne som ett barn och börjar om. Snart skriker hon igen."

"Svetten blänker på Björns ludna rygg. Han står på knä och sätter på Karin med snabba, ryckiga rörelser samtidigt som hon slickar en annan kvinna. Pia står nyduschad lutad mot en stolpe och betraktar dem. Dan kommer fram och lägger handen på hennes lår under handduken. Nästan direkt drar hon ner hans jeans. När han kommer in i henne stönar hon högt. Björn lyfter blicken och ser sig om tills han får syn på henne."

För mig är det ingen fara med att skriva artiklar om fetischer och sexuella avvikelser eftersom det är trots allt en del av vårt samhälle. Om tidningar har någon som helst uppgift idag så torde det vara att upplysa samhällsmedborgare om vad som händer runt dem. Detta språkbruk är dock kanske lite magstarkt, de hade för min del gärna fått använda andra uttryck. Betänk att detta är en morgontidning, det sitter MÅNGA med kaffet i halsen efter att ha läst detta till morgonfikat. Läs artikeln här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback