2008

Gjorde du något 2008 som du aldrig gjort förut? Jag spelade in en skiva med proggbandet, körde från Stockholm till Umeå på en dag och började på högskolan.

Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga inför i år och tur var väl det.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2008? Ja, en gammal gymnasiekompis fick barn. Tre stycken som jag spelat fotboll med också.

Dog någon som stod dig nära? Nej, inte i år.

Vilka länder besökte du? Polen och Skåne.

Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009? En egen lägenhet.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Nej. Det finns många väsentliga tillfällen under året som format mig, men kan inte så där på rak arm säga vilken dag som var viktigast.

Vad är det bästa som hänt dig år 2008? Att jag flyttade till Malmö. Jag fick en massa nya kompisar och lite självförtroende på musikfronten.

Största misstaget? Att jag flyttade till Malmö. Jag fick inga riktiga vänner och tog på mig alldeles för mycket jobb.

Bästa köpet? Min altfiol och min nya telefon,

Vad spenderade du mest pengar på? Hyra.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Juvelens och MGMTs skivor.

Var du gladare eller ledsnare 2008 jämfört med tidigare år? Jag var ledsnare än 2007 men gladare än 2006.

Har du förändrats mycket? Ja, jag har väl så småningom insett att jag inte är någon man vill/kan bli kär i och börjat förlika mig med det faktumet.

Blev du kär i år? Ja. Men det tog också slut - flera gånger om.

Favoritprogram på tv? Flight of the conchords.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej. Jag har blivit redigt less på vissa. Slutat tycka illa om andra.

Bästa boken du läste i år? J-P Sartres Äcklet - igen.

Något du önskade dig och fick? Lugn och ro.

Något du önskade dig men inte fick? Ett sunt förhållande.

Årets bästa film? The Dark Knight.

Ett uttryck du missbrukat 2008: allt som har med violast att göra.

Något som du irriterat dig på under året? Att jag inte har en egen lägenhet med eget kök. Att jag aldrig kommer hitta någon som vill vara med mig,

Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Jag minns inte.

De bästa nya människorna du träffade? Tror att Siri, Hanna Baummann (som fö redan var där, men kom ännu mer in) och lite orkesterfolk är de bästa. Marcus, Johan och Petter också.

Favoritmånad? Maj var hård, skoningslös och ack så fantastisk.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att N inte varit otrogen, att jag skulle hittat en egen lägenhet, att jag sluppit en massa otillfredställande möten med diverse människor och att jag kanske kommit igång med övandet tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback