Musikhjälpen

John kommenterar och hälsar att iTunesshufflen är livsfarlig. Jag håller fullständigt med. Det är rätt ofta man får panikkasta sig över tangentbordet då hela spellistan ligger på shufflelistan; dvs över 10000 låtar och exakt alla av dessa inte fungerar på morgonen/till fikat/när du deppar/när du tränar/när du duschar etc. Nu shufflade jag mig fram till Tracy Chapmans Fast Car och det får väl duga så här sista dagen på terminen. Sista dagen på en period som faktiskt inte varit som andra tidigare.

I tisdags så var jag förbi Musikhjälpen på Gustav Adolfs torg eftersom jag skulle möta två kompisar där för öl och jazz. För er som inte har någon koll så är Musikhjälpen i princip tre radiopratare som stängt in sig i en glasbur här i Malmö i sex dagar och sänder tv och radio 24h om dygnet. De samlar in pengar till flyktingar. När jag gick förbi i måndags så sålde de getter utanför. Den här gången stod det ett gäng ungdomar och skrålade in i mikrofonen samtidigt som de blev filmade. Lite hockeykör så där. Det gjorde inte mig så mycket - tills jag fick höra att de kallade sig "Malmö Högskolas kör" som i akademiska kören! Det var ju inte alls de! Och i direktsänd radio?! Undrar vad Daniel säger om detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback