dåliga rullar betyder dåligt inlägg

Igår tryckte jag i mig halva karamellpåsen och lagt mig tillrätta för en liten tupplur framför tv6s Cops. Dagens asnit handlade bland annat om en kärring som blir tagen på bar gärning när hon röker crack under en väg. Cops är bäst när man sover.  Men sova gjorde jag alldeles för länge då och sånt gillar vi inte, så jag ringde Wille på en gång för en ursäkt till att kliva upp. Jo det blev film så jag tog mig rätt snabbt till skolan.

Vi började med den fantastiska Plan 9 from Outer Space från 1959. Har ni inte sett den än så bör det göras. Filmen är känd som den sämsta filmen i världen någonsin så det finns inte så mycket att säga. Ploten är ungefär så här: aliens attackerar jorden och återuppväcker döda. Den är inte bara dålig, den är fenomenalt dålig.

Halva filmen består i princip av ihopklippta journalfilmer då budgeten inte räckte för att filma beskjutningar och flygscener. Bela Lugosi, han som spelar det första offret, dog under inspelningen så de tvingades hyra in en stand-in. Synd bara att han då inte var speciellt lik. så karaktären fick gå runt i alla scener med armen täckt för ansiktet. De hann i och för sig spela in tre scener med originalskådespelaren så de används flitigt i olika sammanhang, ihopklippta och så vidare. De andra två här nedan var också fantastiska. Den ena säger ingenting i hela filmen men marknadsförs ändå som filmens storstjärna. Den andra hoppades man inte skulle prata för han var svensk och boxare och inhyrd för sin hyddas skull. Tyvärr hinner han skämma ut sig. "Ajm a bigg båj naw, jånny."
image69


Efter den behövde vi en liten paus för att smälta alla intrycken. Tobbe hade köpt den bästa filmpizzan man kan käka på helgen, Dr Oetker's Pizza Mozzarella. Oh yes.

Sista filmen blev Kung Pow: Enter the fist från 2002. Sjuk. Tänk er en medioker kampsportsfilm från 70-talet som dubbats om. Därefter har nya scener och karaktärer lagts till, framför allt då huvudpersonen själv. Där har du filmen. Producenten själv har huvudrollen. Hah. Också han överdubbad av sin egen röst. Killen har innan denna gjort Den galopperande detektiven-filmerna. Det är inte jättebra, men det är nog inte meningen så heller skulle jag tro. Jaja. Halvbra filmkväll, halvbra inlägg. Huvudsaken är att ni antingen ser filmen eller inte. (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback