hela hemska söndagen

Nu är flytten halvvägs avklarad. Eftersom jag fortfarande har en halv termin kvar på folkhögskolan så gäller flyttandet i helgen företrädesvis inte mig utan herr N. I helgen har jag  i alla fall lyckats med att:

  • väckas av morfadern hans som ska låna ut bilen.
  • bli hämtad av morfadern som ska låna ut bilen och tränas i hur en automatväxel fungerar.
  • hämta släp utan stödhjul, vilket är normalt uppenbarligen vid just den typen av modeller.
  • fått träningsvärk nivå 1 av att lyfta släpvagnen manuellt och lägga på den på dragkroken.
  • rensat ut halva mitt rum.
  • fått träningsvärk nivå 2 av att bära ut micro, soffa, soffbord och sängbord + mattor från min lägenhet.
  • ätit en hel del kakor hos morföräldrarna hans.
  • fått träningsvärk nivå 3, 4 och 5 av att bära ut hela Ns förråd till bilen och släpet.
  • kört bil i 5 timmar med släp. Mycket förslitningar på psyket.
  • kommit fram till söderort och där fått träningsvärk nivå 6, 7 och 8 av att få upp möblerna till sjunde våningen halv tio på kvällen.
  • fixat och pysslat in på småtimmarna.
  • upp i arla morgon och köra dryga 4 timmar tillbaka med tomt släp och solen i ögonen.
  • ägnat resten av dagen till orkester och tafatta försök till övning.
Så där ja. Nu är jag så sliten att jag knappt kan röra mig. Det är nog dags för lite tevetittande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback