Mina vänner: Linda

Namn: Linda Carlsson

image67

Favoritmat? Linda är en fantastisk kock. Hon drar sig inte för att göra traditionell mat, heller inte för vegetariskt/veganskt. Vilt-kött tillhör tillsammans med knäckemackor med tartex och smörgåsgurka hennes favoriter. I alla fall av det jag sett.
Favoritdricka? Brämhults juicer är populära. Nyttigt och bra.
Ögonfärg? grönblå tror jag.
Fräknar? jag tror inte det men hon är lite rödlätt så det är nog inte otroligt om det är så.
Favorit-uttryck? många dialektala ord gillar hon. "he" (=engelskans "put"), "tar ont",  "plättar" om pannkakor osv.
Födelsedag? sommartjej.
Familj? yngst av tre barn med snälla föräldrar som bor i den västerbottniska skogen.
Bostad? Just nu inneboende på Blåhaken men hon letar bostad i Uppsala.
Favoritfordon? Gillar nog också att cykla. Men vem gör inte det?
Utseende? Lång, smal och fin. Man känner igen henne på de två dreadlocks som hänger ifrån hennes nacke.
Längd? Över 170 i alla fall. 174 kanske?
Vad använder hon/han för smink? Ingenting. Inte för att det är nödvändigt, hon är otroligt vacker.
Pojkvän/flickvän? Nej.
Bästa kompis?
F i Götet och F i Norge.
Favoritfärg? Jag hoppas och tror att hon, liksom jag, gillar grönt.
Favoritaffär? Hon gillar ICA, men envisas med att säga Hemköp. Ligger vägg i vägg med hennes andra favorit Kupan. Över huvudtaget loppisar, second-hand och så vidare.
Personlighet? Känslig. Inte så att hon  börjar gråta lätt, men hon påverkas lätt av sin omgivning och saker som händer.
Favoritlåt? kan inte riktigt säga exakt vilken men hon gillar en bunt klassiska balkan/klezmerlåtar.
Artist? Manu Chao ligger nära till hands, kan dock vara så att det finns nån zigenare någonstans som hon fastnat för.
Mobil? SonyEricsson tror jag. Snurrmobil som går sönder ibland.
Alkohol-haltig dryck? ---

Brukar han/hon:
Röka?
Nej. Kanske en gång per år.
Snusa? :)
Dricka alkohol? ---
Titta sig i spegeln? Ja, men det ligger inte i hennes natur att vara fåfäng.
Vara dum? Njae, tankspridd kanske. Aldrig elak.
Vara snäll?
Ja, fantastiskt.
Äta mycket? När hon har råd. Det gillar vi!
Slå folk? Nej. Kan tänka mig att om hon tränade en sport intensivt skulle det iofs kunna vara boxning.
Peta näsan? Eh, inget jag lagt märke till.
Köpa saker? Näe. Hon är bra på att hålla i pengar.
Ta droger? Nope.
Älska folk? Ja, hon fastnar väldigt lätt för människor. Det går i block liksom.
Resa? Ja. Spanien på språkkurs, Norge och jobba, Indien och få med sig små fina magbaciller hem.
Ljuga? Näe. En ärlig person.
Skratta? Oh yes...
Gråta? När hon tycker synd om sig själv. Då får man klappa och trösta och säga hur mycket man gillar henne. Det tycker jag om att göra. fast det är tråkigt att man ska behöva grina för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback