Mina vänner: Marit

Namn: Marit Fält
image48

Favoritmat? Couscous med grejer.. Det är i alla fall det som hon lagar oftast. Tippar även att en pizza från Picasso inte slår helt fel en bakissöndag.
Favoritdricka? Belgisk öl var det ett tag, nu vet jag inte riktigt. Hon hade ju sin likörklubb men den verkar mattats av lite. Jag säger öl.
Ögonfärg? Grångrönblå tror jag?
Fräknar? Näe, men det hade allt varit gulligt va?
Favorit-uttryck? A-hoppa-trucka. Jag säger inget mer.
Födelsedag? 31 maj.
Familj? En klump hel-och halvbröder, en syster, en pappa som är bra på datorer och en karismatisk mamma.
Bostad? Inneboende i kollektivet Saiid Quaasin
Favoritfordon? Hon gillar att åka bil i alla fall. Estlandsfärjan kanske?
Utseende?
Liten och söt! Massa skjortor i olika färger.
Längd? Strax över 160 kanske?
Vad andvänder hon/han för smink? Ingenting
Pojkvän/flickvän? Öppen för förslag
Bästa kompis? Nån britt.. Rowan ;)
Favoritfärg? Varma 70talsnyanser om man får döma efter hennes rum.
Favoritaffär? Vågar jag skriva Systembolaget?
Personlighet? Blyg vid första mötet, men rätt galen på lyset. Hon är född i tvillingen och lite schizofren i humöret. Gillar det skarpt!
Favoritlåt? Hm.. Inte Flying Fox av Damien O'Kane längre i alla fall, vi spelade sönder den förra året.
Artist? Typ alla som spelar folkmusik på stränginstrument.
Mobil? Hon har två olika men inte riktigt någon som går att använda.
Alkohol-haltig dryck? Som ovan; likör eller öl...

Brukar han/hon:
Röka? Jag har aldrig varit med om det.
Snusa? Ja, typ ett par dosor i veckan tror jag? Skruf.
Dricka alkohol? Jepp.
Titta sig i spegeln? Ibland undrar man då håret står på ända och jag står framför Kalle Anka på julafton, ni vet när han vaknar i husvagnen och klipper trött med ögonen. Men hon är söt ändå.
Vara dum? Näe. Lite tankspridd, men det är väl inget dåligt?
Vara snäll? Ja!
Äta mycket? när det kommer till couscous med grejer så äter hon. Hon är även glad i när andra har godis. :)
Slå folk? Näe, men hon kan få infall och bitas riktigt rejält alltså. Minns en gång med blåmärken över hela armarna.
Peta näsan? Tror inte det? Har inte lagt märke till det i alla fall.
Köpa saker? Öl och strängar. I princip. Och skivor förstås. Nu senast köpte hon även toapapper. Hurra!
Ta droger? Njae..
Älska folk? ja, oss..
Resa? Kanske inte jättemycket, ibland när hon har lektioner eller när hon ska till Estland.
Ljuga? Nöe. kanske bara lite undanhållande av sanningen?
Skratta? Ja, och å vad fint det är då. Det gillar vi!
Gråta? Det gör väl alla? Inte öppet, kanske på rummet? Jag vet inte, har inte märkt det i alla fall..

Kommentarer
Postat av: marit

jag har bruna ögon men annars stämmere ju!

2008-02-10 @ 19:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback