sökningsturné

hej hej, jag är i malmoe hos mina vänner erik och jocke. här ska jag spendera fredag kväll med hemmagrogg och sökningslördag, ta-igen-sig-i-skåne-söndag och shoppa loss-måndag.

idag var jag i örebro där jag spelade upp mina stycken för sven-ole. kom dit igår, bodde hos olle och tvingades lyssna på lysanders snarkningar. drack öl med symfoniorkestern, 20 kronor gambrinusen, hängde med killen som satt i min jury idag.

fika med ulrika som jag tågluffade med i somras. pratade pojkvänner och framtidsplaner samt bestämde ännu en europa-resa.

träffade lena bohlin på tåget också, en tjej som spelade i min orkester hela gymnasiet. vi pratade lite. verkar som hon har det bra. åkte långsamt från mjölby med köttfrossa då jag tvingat i mig kall bistro-lasagne eller kula. kött är inte min grej alltså. första klass, läsa martin kellerman-böcker och sova på sniskan.

väl framme i malmö träffar jag förutom de tidigare nämnda även jockes flickvän och victor. de dricker upp min tack-för-att-jag-får-bo-hos-er-i-helgen-present och snart är det väl krogen. undertecknad vill hellre sova då det är upprop på musikhögskolan 08.45 imorgon bitti. arla morgonstund och jag saknar oslo lite grann då lägenheten deras ser ut som våran på grünerlökka. banne mig. i'll be back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback