bowlinglaget

image31
Alin strikar.

image30
Muttan filar på taktiken.

image32
Smittan jagar poäng.

image33
Alin, Frida, Jon och J-dawg ställer upp för en lagbild.


Igår var BHFSK-BC och bowlade, som alltid på en onsdag. Vi brukar vara mellan fyra och tolv personer som samlas i fyllan och villan och drar bort till bowlinghallen för en timmes utskåpning av i princip alla andra banor. Den här gången var vi nio, fördelat på två banor; de "seedade" förutom Smittan på en och de andra på den andra banan. Det är mest för att de som alltid spelar ska kunna föra statistik, tävla mot varandra och sätta nya rekord medan de andra spelar för att det är kul. J-dawg saknades på banan och Smittan spelade på fel så det var inte riktigt något hot för min del när det gällde ordförandeplatsen; med 153 poäng kammade jag lugnt hem allas respekt och några fler centimeter på min annars rätt nedtryckta hållning. Annars brukar jag hålla sekreterarplatsen eller trean då J-dawg alltid plockar in på mig i slutet och går om. Vi ska börja föra rekordanteckningar i ett pärm på "kansliet", dvs i Alins rum.

REKORD

Högsta poäng i en spelad serie: 153, Irmo, -08; 147, Oskar, -08; 145, J-dawg, -07
Mitt rekord: 191, dock ej med samma "klubb", -07
Antal övertramp: 11, Alin, -07
Antal övertramp och över 100 p: 10 F, 103p, Finland, -07
Högsta hastighet: 54,5 km/h, Muttan, -07
Antalet tillsägningar från båset: 4, Alin, -07
Högsta antalet snygga tjejer: förutom de tävlande så är det svårt. Vi brukar spela samtidigt som ett gäng utvecklingsstörda och deras skötare. Max två. -07
Högsta antalet fulla gubbar: Innan baren öppnade: 1. Efter att baren öppnat: 17, -08
Högsta antalet skydd: mannen från igår med hängslen, stödskenor, specialhandske, knäskydd och handledsskydd. Hängslen motiveras av hans enorma mage. -08



Vecka 5 & 6 ska vi ut på pr-turné i Sverige. Om du går på Södra Latin i Stockholm; estetiska programmet i Uppsala, Hudiksvall, Söderhamn, Ljusdal, Rättvik; på Birka folkhögskola i Östersund eller på Musikkonseratoriet i Falun är det bara att lyssna efter Puccini i salarna.

Kommentarer
Postat av: jon

lite felaktigheter i statistiken är jag rädd, men det är ok.
jag fick över 191 nån gång när vi hade en av våra duster och jag tror att finnen var uppe över 115 poäng när han slog till med sina 10 F.
det viktigaste är ändå att ni sparade resultaten från onsdagen? sekreterarens uppgift!

2008-01-15 @ 03:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback