fotboll

Det händer mycket nu i dagarna, framför allt för min lilla familj på fotbollsfronten. Min fars kära skötebarn har tagit steget upp till allsvenskan och det enda lokalnyheterna rapporterar om är huruvida de ska klara sig samt citerar far min i tid och otid. Själv så har min klubb tagit steget från sjua i division IV till division III inför 2008. Hur ska det gå? Jag känner en viss tidspress krypa in under huden med musikhögskolesökningar i hård konkurrens med fyra träningar i veckan. Vi får väl se hur mycket jag orkar.

Var på upptaktsmöte ikväll och det var väl rätt kul att återse många lagkamrater men också lite intressant. Årets trupp kommer bestå av 55% nittitvåor, 40% andra nittiotalister och 5% åttiotalister. Asbra att vara äldst.

Hamnade i snårigheter med mor min tidigare idag också, om pengar då som alltid. Ska ligga lågt med att höra av mig nu ett tag tror jag, bäst för oss båda. Hon blev väl lite sur över att jag ringde upp igen strax efter att jag (faktiskt) lagt på i örat på henne med en ljudlig suck bara för att prata med farsgubben. Jag har en otrevligt kort stubin när det gäller den kvinnan, är inte riktigt redo att kompromissa än tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback