mera listor!

yes.

Gjorde du något 2007 som du aldrig gjort förut?

Ja, jag köpte alkohol på systemet, flyttade hemifrån på riktigt, tågluffade på egen hand runt i Europa och förstod att det där med kärlek bara kommer om man inte letar.

Höll du några av dina nyårslöften?

Ja, jag hade några löften som jag höll och det var att dricka mindre, öva mer, ta hand om mig själv och att bättre stå för mina åsikter. Gick rätt bra. Jag var däremot inte alls så bra på att spara.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2007?

Nej, inte någon som står mig nära, men några som jag har gemensamma bekanta med blev det. Tur det, jag känner inte riktigt att det är babytime 4 real egentligen.

Dog någon som stod dig nära?

Min farfars systers man som jag lärde mig musik av, Rune. Han var en hyvens karl. Sen dog en gammal skolkompis från i våras till mig, Henrik. Oerhört tragiskt.

Vilka länder besökte du?
Danmark, Belgien, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg, Frankrike.

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
En bättre ekonomi. En egen lägenhet. Lugn och ro och distans till själen.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Ja det blir svårt att glömma den 15e augusti och han som kastade grus på mitt fönster för att få mig att vakna. 4e april var också en hyvens dag. Då började en ny del av mitt liv.

Vad är det bästa som hänt dig år 2007?
Överlägset att jag träffade N. På god andra plats kommer tågluffen.

Största misstaget?
Hade kunnat se på mitt leverne med lite distans kanske så där i början av terminen? Det var ju rätt uppenbart att han inte var så bra för mig, för alla andra i alla fall.

Bästa köpet?
Min externa hårddisk. Världens bästa grej.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, glada drycker, resor och boende.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Mendelssohns schweiziska konsert och Griegs The Last Spring.

Var du gladare eller ledsnare 2007 jämfört med tidigare år?
Jag var otroligt mycket gladare än 2006. I år fick jag nya vänner och gjorde jag mig av med dåliga vänner. Jag reste runt i Sverige och Europa och fann den gladaste stunden i Hälsingland.

Har du förändrats mycket?

Ja, jag är inte lika galen längre. Det kom som en chock efter tågluffen när jag kom hem med ett sånt stort lugn att jag chockade mig själv. Jag uppskattar lugna kvällar mycket mer, nästan för mycket.

Blev du kär i år?
Ja.

Favoritprogram på tv?
Jag är tyvärr rätt ensam om att gilla House här i huset, men jag skrattar mina medboende i ansiktet. Det är asbra!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Näe, inte riktigt. Jag var väl på väg rätt starkt där i somras men det gick över, sköljdes bort.

Bästa boken du läste i år?
Neil Strauss Spelet var en rätt underhållande en. Annars Stephen Davis Hammer of the Gods (The Led Zeppelin Saga).

Något du önskade dig och fick?
Herr N, men det satt långt inne. Inte förrän efter en visit i USA. Ett kärleksbrev senare var han min. Heh. Jag fick även ett förkläde. Väldigt värt.

Något du önskade dig men inte fick?
Ett stabilt boende. Jag hatar att klaga.

Förra årets bästa film?
300, fett värt.

Ett uttryck du missbrukat 2007:
Sjukt och skjutsat.

Något som du irriterat dig på under året?
Människor utan vett. Ungefär som alla andra år i mitt liv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Det var sista söndagen på påsklovet men Hilde kom på besök så vi fixade ett litet kalas med champagne och sushi.

De bästa nya människorna du träffade?
N, Frida kom in mer i mitt liv, en hel hög B-town-bor.

Favoritmånad?
Augusti, jag bodde ensam och levde livet!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En bättre ekonomi. Vad jag tjatar, men det är sant. CSN my ass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback