röda händer

Ja det var nog inte tänkt att jag skulle städa idag. Så fort jag tog upp en tröja från golvet så slant jag och skar upp fingret mot min spegel, ajaj. Som tur var hann jag bli klar med min soppa innan dess.

image19


Rödbetssoppa med selleri och gröna linser

Två rödlökar hackas och småsteks i smör med fyra stjälkar selleri tills att de blivit mjuka.
Fyra rödbetor och två morötter hackas och läggs i grytan tillsammans med en och en halv liter vatten, två buljongtärningar, gräslök, basilika, salt och färsk persilja.
Det får koka ihop +20 minuter innan en deciliter gröna linser tillsätts.
Låt koka 20 minuter till.
Klart att äta till mysiga snöiga dagar som denna:

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback