söndags-eftermiddags-belåtenheten

En lång sovmorgon med smått bisarra drömmar om klasskompisar och duschar fick det bli. Jag hann även med en galen dröm om en sängmask som åt upp min hud i långa serpentinformade sår. Obehagligt minst sagt. Jag vaknade och började maniskt rycka bort lakanen innan jag insåg att jag var hel och att det bara var en dröm.

Som tur var så var det fint väder utanför fönstret så humöret mattades av en smula. K var vaken och trevlig som alltid; vad ska jag göra utan den kvinnan i höst? En god frukost utan stress och så en rask promenad till skolan. Öva, lyssna på Dag Wiréns Serenad för stråkar som är denna veckas projekt tillsammans med en PR-turné i mellansverige.

Saker att rekommendera från idag:
  • Dr Oetkers Mozzarella-pizza, om man nu absolut måste äta halvfabrikat så är detta kanske det bästa ur smaksynpunkt. God pesto UTAN pinjenötter, bra för allergiska vänner.
  • Knorrs nya Zhug (judisk-jemenitisk kryddblandning med koriander och vitlök) som ikväll utgör basen i en auberginegryta med quinoa och hummus. Det vattnas i munnen redan.
  • Paul McCartneys skiva "Memory Almost Full", fortfarande den och Schuberts stråkkvartetter som varvas i spellistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback