För vi ska dra på Trästocks, tja la la la laaa!

Lyckan är total. Min trogna vapendragare och Funky Feather-kompanjon Hanna kommer upp nästa vecka! Jag har saknat henne så fruktansvärt mycket. Vi ska åka på Trästocksfestivalen, en gratisfestival i Skellefteå och lyssna på all bra musik som finns.

Band jag tänkt se
  • Abalone Dots. Jag får inte missa dem, det vore som att missa min egen brors bröllop. Världens finaste tjejer och världens bästa stämmor.
  • Christian Kjellvander, mest för att jag fått för mig att han spelat med Tingsek och därför per definition låter som Tingsek.
  • Det kommer inte bli en festival utan dans och för mig blir det ingen dans utan Feel My Heartbeat och Umea Beat Collective.
  • Doktor Kosmos och jag kommer skrika efter Mördarbruden Eva tills rösten tar slut.
  • Glesbygd'n kommer som alltid att leverera, sett dem två gånger förut och det har varit hög kvalitet.
  • Kleerup och Kocky och sen ska jag ringa N.
  • Hadar Kasch, gamla gymnasiekompisar som spelar den enda punk jag kan tänka mig att lyssna på (Sry Dennis.)
  • M A Numminen. Här krävs ingen motivering.
  • Movits! som jag kanske nämnt tidigare; svängig swing-rap.
  • Organism 12 för min brors skull.
  • Pugh Rogefeldt för alla 50+ som älskar i jeansjacka på gröna gräsmattor.
  • Sirqus Alfon och få Urkult-stämning all over again.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback