telefonköer

Jag väcks abrupt av min far. "Har inte du betalat den här?" säger han och viftar med ett A4ark med siffror. Jag vaknar till, fortfarande arg efter min dröm där mamma dödade mig, och börjar svära. Ofta gör jag det när jag möts av helvetestrumpeter innan frukost. Några banksaldon och telefonsamtal senare inser jag att jag tydligen fick två böter för ungefär en månad sen, betalade in en för stor summa på den ena och missade helt den andra. Blev på bättre humör efter att hon i telefonen, efter en 15 minuters telefonkö, sade att det gick att flytta över de överblivna pengarna och att jag bara behövde betala in mellanskillnaden.

Sen behöver jag komma åt Midgårdsskolan och deras jourtelefon som enligt hemsidan har öppet mellan 10 - 12 på torsdagar. Det är NU, men inte svarar de inte!

Fattar de inte att deras slarv kan komma att kosta mig min högskoleplats? Jag ringde dem nämligen för nästan två veckor sen och bad dem faxa över mina avgångsbetyg till Musikhögskolan. Jag gav dem faxnummer och fick till svar att "ja men det gör jag på en gång". Hon i Malmö sa i sin tur att om hon inte fått tag på betygen innan klockan 15.00 så skulle hon ringa upp mig. Telefonen var tyst hela eftermiddagen.  Nu får jag istället ett mail där det står "jag har fortfarande inte fått dina betyg, vilket är viktigt för att vi ska kunna bereda plats åt dig". Midgårdsskolan har alla gått på semester och jag får förlita mig på denna jourtelefon som inte har öppet. Vafan liksom.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback