utmanad

The Rules: List seven songs you are into right now. No matter what the genre, whether they have words, or even if they're not any good, but they must be songs you're really enjoying now, shaping your summer. Post these instructions in your blog along with your 7 songs.

1. Movits! - Äppelknyckarjazz.
Av en slump då jag spanade in banden till Täfteåfestivalen och fastnade här, men den sätter sig med sin swingtjosanhejsan.
2. Juvelen - Don't mess (Krazy Fiesta RMX). Perfekt förfestlåt, och jag blir så fruktansvärt danssugen varje gång jag hör den på dansgolvet, i bilen eller på radion. Detta är dessutom en härligt sommarfräsch latin-remix.
3. Johnossi - Execution Song. Körde sträckan Stockholm - Umeå för ett tag sen och spelade den här låten över 20 gånger. Som min bror säger, det gör mycket för låten, det där första skriket.
4. Addeboy vs Cliff - Red Button. Av i princip samma anledning som låt nr 2.
5. Aesop Rock - None Shall Pass. Någon form av indie-pop-rap som jag bara myser av. Videon är inte så jävla dålig heller den.
6. The Doors - Five to One. Den låt som absolut först kommer när jag går och nynnar runt i min egen lilla värld. Fantastisk röst, helt galen story bakom.
7. MGMT - Electric Feel. Herr N spelade den kanske 10 ggr om dagen när jag var där senast, vilket gjorde att den satte sig rätt bra. Nu spelas den överallt och jag bara tänker på honom hela tiden. Fint med sextakt också, händer inte för ofta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback