dag 1, måndag

Idag kändes det att det var något nytt. N vaknade alldeles för sent så han bara sprang ut genom dörren medan jag fick ligga och dra mig alldeles för länge. Härligt att vara tillbaka i Hogvalley med alla mina möbler och färger som jag saknat i Bollmora. Tja, jag försökte väl vakna lite, satte på någon av hans spellistor som alltid är fruktansvärt bra och gjorde mat till mig själv. Kålsoppa, väldigt god. Drar den lite snabbt.
  • Kål
  • Morötter
  • Potatis
  • Rotselleri
  • Grönsaksbuljong
Koka länge. Kör med mixerstav. He i salt, peppar, cayennepeppar och gräslök tills det blir gott. Funkar lika bra kall som varm ska jag säga och kostar nästan ingenting alls.

Efter att jag känt mig stolt och nöjd över insatsen så var det bara att söka jobb. Landade med 25 ansökningar utskickade innan klockan var 16.00. Fick svar från två, eventuellt tre, och resultatet blev jobb som cateringservitris från och med imorgon samt författare på deltid. Solen skiner och jag har lyssnat på myspace hela dagen; Jenny Björkqvist, Lisa O Piu, Mattias Hidemo, Fidola, Hanna Baummann och Tim Schmidt är att rekommendera starkt.

Det är läge att sortera mina schampoflaskor nu, så det blir inget mer från fröken Carlén idag. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback