omlopp (2007)

vin mot känslor
min soffa och du tog kort på mig
och jag hamnade utanför din dörr igen
så där satt vi
jag med lagunilla
och du med tusen tankar

vi pratade om jävla mig och livet
och ibland när det blev jobbigare
så tog du mitt gråtande huvud mot ditt bröst
och andades sakta
så att jag kunde känna hur blodet sakta gjorde det det ska
och hur allt egentligen bara flyter på
man kan egentligen inte stoppa det

det är så svårt
och jag hade kunnat ligga på din axel nu
men här är jag med mitt liv och min börda
och imorgon åker du
vad min värld kommer sakna dig
och precis i detta nu fick jag ett sms
"du är verkligen full av ljus
ta vara på det
ta vara på dig själv
du är ett exemplar
en raritet

sov gott"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback