Umeå: Nadja och konsert

Här är det varmt och skönt och jag ligger ute på gräsmattan, omgiven av mina katter som desperat letar skugga, och solar mig i glansen av norrlandssommaren. Just nu är det dock ett stort moln som hindrar min framtida bränna samt min dagliga dos av Jim Morrison-biografin så jag bloggar lite i väntan på bättre tider. Jag önskar att jag kunde vara i Lenninge imorgon. Nu får ni ha så roligt ändå oh lägg upp mycket bilder så man får se lite!

Igår var jag med Nadja och såg på fotboll på Costas. Hon är min äldsta vän, sett till hur länge vi känt varandra i förhållande till hur goda vänner vi är. Hon kommer, likt jag, från Umeå och vi träffades när vi spelade folkmusik ihop. Där slutar likheterna; jag gick estet, hon natur. Hon är min lugna motpol med blont rakt hår och glasögon. Hon har ett stabilt förhållande med sin pojkvän/sambo sedan 4 år tillbaka och bor i Göteborg där hon pluggar teknisk design på Chalmers. Tål att jämföras. Hur som helst så gillar jag henne väldigt mycket. Jag tänkte dedikera det här inlägget till henne, så här kommer lite bilder.


Vi är 14 jordsnurr och spexar, utklädda till emos. -02


Nadja m fl, nyår hos mig 05-06


Promenad, -03


Ikväll ska jag på konsert i Backenkyrkan, Umeås äldsta kyrka med anor från 1300-talet, och lyssna på mina goda vänner Sofia, Matilda och Gustaf. De går alla tre IE i Göteborg och ska spela pianotrio. Förhoppningsvis får jag spela lite med dem mer i sommar. Vore värt. Näe, nu skiner solen igen. Hej på er en stund och en extra puss till er i Stockholm! Saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback