alternativt liv

Om det nu är så att jag inte kommer in någonstans på musikhögskolan så har jag ett antal alternativ som jag plitat ned under dagen. Detta är en följd av gårdagens lilla panik som spred sig från dn.se till mig till flertalet av mina vänner som också känner denna kvartslivskris. Mina planer är dessa:

Kommer jag inte in på musikhögskolan i år så händer detta:
  • Jag flyttar hem till mina föräldrar över sommaren för att jobba och spara pengar som annars gått åt till hyra. Sen försöker jag ta mig ned till Stockholm igen för att söka jobb och lägenhet.  Där jobbar jag ett tag och sen gör jag den där sabla resan till Asien. Dock inte till södra delarna, hellre Kina, Japan, Ryssland och Mongoliet.
  • Jag har nu dessutom skrivit in mig på en kurs i NkB i början av sommaren. Fett ovärt att jag inte läste kursen i gymnasiet men det tar en månad att läsa in och sen kan jag börja på sjuksköterskeprogrammet för att sedan ta ett sabbatsår och jobba/resa då. Tanken med den utbildningen är att jag sedan vidareutbildar mig till barnmorska, som är typ det coolaste yrket som finns.
  • Jag söker Birkagårdens FHSK på klassiska linjen och bor i Stockholm.

Om jag nu skulle komma in på musikhögskolan så har jag fortfarande sabbatsårsalternativet om jag känner att ytterligare 4,5 år inte är min grej.


Kommentarer
Postat av: räjtch

haha sjuksyrra. du kommer dö. tro mig! haha.
men kul ändå, min grej typ.

hoppas det är bra med dig o att du tar dig in på musikhögskolorna!

kram!

2008-03-11 @ 17:46:39
URL: http://rakeleklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback