brödbak & födelsedag

Idag är det ingen vanlig dag, för nej, idag är det min killes födelsedag. Det går lite trögt med firandet eftersom han skulle iväg på intervju för tredje gången den här veckan - och det alldeles för tidigt förstås också så man knappt hinner säga grattis innan han svischat ned för hissen. Hur som helst så har jag klivit upp i arla morgonstund igen och hittills hunnit med att både städa lägenheten och baka bröd. Frågan är i och för sig hur svårt det är då lägenheten är på 31 kvm och det var brödmix. Däremot blir brödet väldigt gott och så är det inte så svårt att göra, bara blanda med vatten och jäsa lite väl länge (30 min + 45 min). Ppaketet kostar strax över en tia för två bröd och man köper den på Lidl tror jag. väldigt värt i alla fall, och gott!

Jaja, så här kan det se ut när man är huslig i Högdalen. Jag tar inget ansvar för huruvida min degklump inte ser klar ut. Bilderna är tagna i processen så att säga.

image78

image79

image77

image80

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback