kvartslivskris

Det var bara en slump att jag ramlade över detta ämne. Lysander blev less på sin bilaga av tidningen och bytte den mot gårdagens Ljusnan i caféterian efter lunch idag. Jag hade bara tänkt ströläsa om bilbomben i Vasastan men fastnade i en artikel som helt kastade min världsbild åt sidan. I Svenska Dagbladet har man de senaste dagarna publicerat en serie artiklar om kvartslivskrisen som förlamar en stor del av den svenska befolkningen. Jag tycker att alla borde läsa den, framför allt nu inför högskoleansökningarna. Det var uppenbarligen inte bara jag som vaknat flera morgonar med en klump i magen, inte bara just mina vänner som isolerat sig på folkhögskolan med en dator och en karta öl för att mildra vardagsångesten och inte bara några av just mina bekanta som rest jorden runt eller skaffat villa och vovve för att känna att de kommit någon vart i livet. Jag hoppas att fler kan ta till sig av denna serie och ta sig i kragen. Vi är flera som känner som du!

PS. Mamma, det vore fett nice om du läste artiklarna och ringde mig sen. Jag känner mig två år gammal i psyket och vet varken ut eller in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback