skärtorsdag

jag gjorde jättebra ifrån mig på c-proven tycker jag så nu är det inte mer än rätt att jag ska få en plats på musikhögskolan.

här i hogvalley lever livet sin stilla gång. jag klippte min karl nyss så han står och försöker duscha bort håret från ryggen. vi har fastnat lite extra för Mammas nya kille på P3 och äter chili sin carne för tredje gången till middag. jag köpte en chrysantemum för 15 kronor på vårat coop idag och efter middagen blir det teve och eventuellt en kladdkaka.
god efterrätt: arlas meze yoghurt blandas med honung i en skål. om honungen är stel kan man ösa över lite i en skål och försiktigt värma i mikron innan man her i den i yoghurten. akta så den inte blir varm, bara lite lös. häll sedan blandningen över jordgubbarna eller den frukt du nu råkar ha i närheten och njut. går fort och är inte jätteonyttigt.

imorgon är det långfredag och då ska vi vara fina för min gammelfaster har bjudit in till påsktrivsel i järfälla. farfar, farmor, farbror och hans fru kommer. de två senaste har jag nog aldrig träffat så där ordentligt så det blir spännande. sen ska vi på påskfest i rågsved. där emellan försöker jag nog klämma in en liten stabat mater-konsert i vantörs kyrka. får se om jag hinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback