Snö i Stockholm

Det är annandag påsk och jag sitter ensam i våran lilla lägenhet på sjunde våningen och ser vita flingor virvla utanför balkongfönstret. Kyrktuppen vänder sitt av guld skinande ansikte mot oss och förklarar att snön kommer norrifrån. Hemifrån. Jag myser och låter vintern hålla fast ett tag till. På samma sätt låter jag lovet smyga sig på. Den här veckan kommer vara sista veckan här på ett tag. N fyller år på torsdag så jag får väl allt försöka mig på en present. Det som alltid är så svårt. Funderar på att ha ett litet party i hans ära på fredag. Återkommer med mer information tror jag.

Ikväll kommer Ludde och på torsdag kommer Erik upp från Malmö. Kommer bli nice. Ska försöka se om de vill hänga på en bowlingmatch innan helgen. Jag spelade mot N senast men det gick så dåligt att jag inte ens vill skriva hur det gick här. Låt oss säga så här; det blev en del F.

Hela dagen har gått åt till att läsa i den vegetariska kokboken som jag fick av N i julklapp. Det finns en hel del goda grejer där, jag har nog mest fastnat för misosoppan än så länge. Suktar järnet så det får bli en liten tripp till Japanbutiken på Söder snarast möjligt. Ikväll blir det dock en annan asiatisk specialitet; i jordnötens ära blir det soyabitar i sataysås med ris och wokade grönsaker. Kan det bli äckligt? Nej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback