Långsam ovärd snabbmat

Saker jag förundras över just nu:
- Mitt ex har gift sig.
- Två gamla barndomskompisar har skaffat barn.
- Jag har inte ens en egen lägenhet.
- Det är nu tre dagar kvar i Bollnäs.
- Jag har inte packat nånting av det jag äger.
- Jag tror att de jag bor med just nu typ hatar mig. Fan.

För övrigt lagade jag just den långsammaste snabbmaten. Det blev inte ens gott så jag kan så här i efterhand säga att det nog var en riktigt dålig idé. Fast jag blev mätt. Så här kommer ett recept som man inte ska följa.

Ovärd mat
Ta två nävar valfri pasta.
Börja koka upp vatten i vattenkokaren och på spisen.
Slås av idén att "det kanske går snabbare att micra pastan".
Börja micra hälften av pastan i en tallrik.
Anse att det tar lite väl lång tid men att det helt klart är värt det.
För all del, lägg all pasta i micron.
Smaka på en.
Tyck att den är hård men okej.
Ta en tub mjukost, i detta fallet, paprikaost och kleta ut i tallriken som en slags sås.
Börja ät.
Inse att det var ett undantag att den var mjuk och försök micra allting lite mer.
Bli förbannad över att såsen fastnar och att ingenting funkar som det ska.
Ta hela tallriksinnehållet och lägg tillbaka i den gamla kastrullen.
Skrika tyst då det bränner fast och ös på med mer vatten.
Vänta tills pastasoppan kokat klart.
Häll av den äckliga äckliga såsen och slå över pastan i ännu en tallrik.
Kräma ut ny mjukost på och krydda.

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

hej! rösta på min blogg -queeniequeenie här: www.theguide.nu/votetisdag.htm, (jag vet om du har röstat eller inte) och jag länkar till din blogg i 7 dagar? skriv en kommentar till mig när du röstat bara..

2008-05-27 @ 20:09:05
URL: http://metrobloggen.se/queenie
Postat av: Camilla

Ha en bra fortsatt kväll. =)

2008-05-27 @ 20:20:19
URL: http://artondejuni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback