Bra rutiner

  • Jag bör gå och lägga mig tidigare och stiga upp lite tidigare på morgonen.
  • Hemlagad mat är att föredra även om det är bökigt. Falafel är inte jättebra.
  • Ät oftare och ordentligt, inte bara kaffe och knäckebröd. Annars säger magmonstret ifrån - och det vill vi inte.
  • Jag ska ta mer tid för mig själv. I alla fall en kväll i veckan där jag faktiskt bara slappar och tar det lugnt.
  • Att säga nej är en bra sak. Jag borde prova det. Nya grejen, har jag hört.
  • Kritik är inte alltid dåligt. Att kunna ta det och omvandla det till något positivt är en bra egenskap som jag borde få in i struktur.
  • Chrilles relationsteori väger tyngre än Niklas; att satsa allt på ett kort istället för att ha många olika. Att jobba på flera fronter kanske innebär att smällarna kanske inte blir lika påtagliga, men å andra sidan; vem vill umgås med någon som helst vill umgås med så många som möjligt samtidigt? Då känner man sig ju inte ett dugg speciell.
  • Det kanske är läge att sluta vara så sjukt odräglig mot vissa personer. Även om jag kanske känner att de förtjänar det med tanke på hur de "beter" sig, så är det omoget och ren mobbning ibland från min sida. Sluta upp med det, Irina. De kommer inse en dag och då gör det ondare än någonsin.
  • Mera ärlighet, lyssna mer och var trevligare överlag. Det är väldigt svårt att vara öppen med det men det är väldigt många som försöker med mig så varför inte försöka tillbaka?
  • Inse att You Can't Hurry Love-texten talar mer sanning än Bibeln. Jakten var kul när man var ung och hade ett gott läkkött i hjärtat, men nu är det bara patetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback