Dag- och nattmänniskorna

Ju mer jag umgås med dagmänniskor desto snällare blir jag. Ju mer jag umgås med nattmänniskor desto mer av en skitstövel blir jag. Så är det; konstaterandet.

Nattmänniskorna:
är de som jag tycker om att umgås med på kvällstid. Det är ytliga relationer som kretsar kring sociala spel och intagande av diverse rusdrycker. Med dessa måste jag ofta hävda mig och det är inte alltid ärlighet som sätts i främsta rummet. Allting blir till en tävling och man trampar varandra på tårna. Typiska kvällsmänniskor är såna "suparkompisar". Det blir konstigt om jag träffar någon som jag sorterat som en Nattmänniska på dagen. Man vet inte riktigt var man har varandra och plötsligt blir det skentrevligt.

Dagmänniskorna:
kan man ha med att göra på dagen. Det är rätt enkelt att lista ut. Dessa människor kan man göra vanliga saker med. En dagmänniska är någon man kan gå i parken med, gå och handla tillsammans med och andra saker. Jag har lättare för att vara mig själv med dessa personer. De är ofta inte lika "häftiga" och det är inte lika galna upptåg man hittar på, men å andra sidan så är de rätt vettiga och inte så där konstiga.

Jag behöver inte konstiga saker runt mig längre. Det börjar bli lite mycket nu. Jag känner att den senaste tidens stress tillsammans med en massa krav från omgivningen får mig att duka under om jag inte göra något drastiskt. Jag vill helst nog bara få tid att ta hand om mig själv och få lite ordning i kaoset.

Johnossi - Execution Song

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback