Musik

Min pianolärare gick på den gamla om "hur gör man egentligen när man studerar ett stycke? Jag har inte tagit så många lektioner..." eller "vad innebär egentligen legato?" eller något dylikt. Kände mig som ett smärre geni.

Spelade L-E Larssons Concertino på instuderingen, helt ouppvärmd. Lät förjävligt men det var kul att spela i Rosenbergssalen. Ska försöka mig på att hitta Fauré-stycket jag spelar också. Har det dock endast på krylliska vilket gör det lite svårtolkat. Har opusnummer i alla fall.

I morgon får vi csn. Jag måste börja lära mig använda det nya MasterCardet jag fått från försäkringsbolaget.

Matlaget gjorde succé igår; vegetarisk lasagne, Reservoir Dogs och Hilliardkvartetten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback