Näe, jag är inte nöjd.

Jag lever, som många andra, i ett konsumtionssamhälle och där gäller "flest saker när man dör är bäst". Därför önskar jag mig följande:
  • En cykel. Alternativt cykellysen. Vit och röd. Jobbigt värre om jag skulle få böter.
  • Får jag inte en cykel så vill jag i alla fall att någon ger mig ett månadskort.
  • Ett kopieringskort. Tycker det är pinsamt att jag inte kan kopiera mina läxor men 100 kronor är lätt inte värt det just nu.
  • Bostadsbidrag. Alternativt en massa pengar som jag får för inget jobb alls. Alternativt ett jobb.
  • En stek. Överlag allt kött jag kommer över. Eller mat. Vilken mat som helst. Skulle inte klaga på en fläskpannkaka nu. Eller några limpor.
  • En violalåda som inte har hål i sig och som dessutom har remmar. Vore underbart.
  • Intonation, stråkteknik och klang. Frasering, noggrannhet och tålamod är inte heller att förakta.
Resten tror jag faktiskt att jag har. Eller, det vore inte helt fel med någon som höll om en tills man somnade men det är ett senare projekt tror jag. Man kan nog inte jaga kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback