urartandets kväll

Det började med att jag satt i slagverkskorridoren och diskuterade som alltid. Förbannad blev jag och när det väl var läge för mig och Josefin att inventera ölförrådet så var jag bara arg mest hela tiden. Hur man kan bete sig så är över mitt förstånd, tänkte jag. Vi inventerade och sen skulle jag dra till Limhamn för att värdera mitt instrument.

Vägen dit blev mycket lång eftersom jag tvunget skulle prata med Honom i telefon för första gången på länge. Jag skrattade och grät om vartannat som alltid med honom. Fantastiskt så lite man kan få sagt med så många ord. Det värsta som finns är känslan av genomskinlighet som draperar en; när Han tydligt markerar att han vet att det bara är skitsnack. I alla fall så lyckades jag väl få fram det jag ville få sagt: det är inte läge för att hångla upp någon på en fest som jag styrt upp och så är det. Jag tänker inte lägga ned en miljon timmar på något som jag inte kommer må bra av, så om Han vill hetsa så är det inte rätt forum.

Värderingen gick bra och sen handlade jag lite. Chrille kom förbi och höll mig sällskap. Vi skulle gå på ljusfestivalen men det blev mycket senare än vi hade trott. Jag hade en låda vin som skulle antastas först och sen blev det till att laga middag. Väldigt gott men oj så roligt man kan ha. Ljusfestivalen var trevlig, jag var djupare än jag brukar vara och jag har lärt mig vad en pentabrud är.

Så där ja, klockan är 01.10 och jag ska vara på centralen 06.45 imorgon. Effektiv sömn: ytterst lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback