Utmaningen

Jag har fått en utmaning av Stina. Detta är precis den typ av saker som jag inte gillar. Mest för att jag strävar att göra tvärt emot vad alla andra gör. Alltid. Jaja.

Utmaningen lyder som följer:
* Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga. (Bara detta liksom.. Trams!)
* Utmana bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. (Jag vet inte om jag känner till sju "bloggare" som vars åsikter om detta jag vill ta del av.)

Here it goes...
  1. Jag drömmer väldigt ofta mardrömmar. Det är som om min hjärna måste bearbeta jobbiga upplevelser genom att låta mig tro att jag är mitt i dem. Detta har gått så långt att jag i vissa sociala sammanhang måste stå tillbaka eftersom jag är rädd att det jag ska vara med om ska förstöra min nattsömn flera veckor framöver. Detta har gett till följd att jag inte kan se skräckfilmer t ex.
  2. För att få bukt med dessa mardrömmar så lärde mig mitt exs moster att man ska sova i ljusa färger. Detta kan absolut vara bullshit men jag väljer att tro det och sover därför helst i vita kläder, gärna linne.
  3. Jag har ibland svårt för att dricka te med folk jag inte är intresserad av. Tedrickning brukar allt som oftast leda till samtal och djupa konversationer och det är ingenting jag är beredd på att genomgå med människor jag inte bryr mig om. Där tycker jag att kaffe bidrar till en ytligare och mer gemytlig stämning.
  4. Har väldigt svårt för maskar. Överlag alltså. De bara ligger och krälar och har sig och tydligen så har evolutionen helt passerat dessa små semi-djur eftersom alla andra inser att det kanske inte är läge att bo under jorden när det regnar MEN NÄE mask-jävlarna vägrar fatta och bor där nere och så regnar det och så tvingas de upp och hamnar under mina skor och ÅH VAD FÖRBANNAD JAG BLIR!
  5. Jag har nog ingen tröskel. Hela grejen med den känns som ett socialt spel och såna klarar jag mig utan. Livet är för kort för att snirkla på och inte säga vad man menar. Sen är det alltid kul med "krispig" stämning.
  6. Det här är väl ingen hemlighet men jag blir väldigt lätt förtjust i människor. Det blir som ett beroende och sånt är aldrig bra. Ofta så gör detta suktande att många relationer går till intet då det inte besvaras och jag blir ...konstig.
  7. Fick jag välja helt själv vem jag skulle vara så skulle jag inte välja mig själv. Så är det.

Jag utmanar dessa bloggare att skriva 7 saker om sig själv (inte för att jag tror att de skulle göra det men ändå, det är alltid lite reklam för dem):
  • Klara, Umeå i Uppsala
  • Elsa, Umeå i Sthlm
  • Ludvig, Umeå i Japan
  • Rakel, Umeå i - Umeå?
  • Fröken Kokkovirsi, Lund i världsalltet och alla gudar och troll och sagor
  • Clara, Umeå i modebloggeliten (ofta hon hinner det...)
  • Rowan, England i England via Bollnäs

Kommentarer
Postat av: Stina

Hahaha, jag visste du skulle dissa den, men också att du skulle skriva den bara för att!

2008-11-19 @ 11:46:52
URL: http://enelefantbalanserade.blogspot.com
Postat av: Marit

idag lärde jag Rowan vad ordet 'utmana' betydde.

men tyvärr,

'jag ska inte göra det' sa hon

2008-11-27 @ 00:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback