big broadskis

Kollar på Bröllopsform. Det är lite intressant att ett par som gifte sig när de var 18 och 19, och nu varit gifta 21 år, ska komma i sina bröllopskläder. Finns det vett bakom den idén att få en 39-årig kvinna att komma i en klänning som senast burits av en 18-åring? Varför ska tonårskroppen vara att föredra?

Jag drar mig till minnes en gång när jag bläddrade i Svenska Kalenderflickorna. Det måste varit 2006. Det var som en sten som föll från mitt bröst när jag såg Kim Anderzons juniflicka. För första gången så slapp jag känna stressen över att min vackraste tid är nu och att jag slösar bort den på att inte lägga ned tid på mig själv. Näe, Kim Anderzon fick mig att känna att man nog är som vackrast när man levat ett tag och har lite kurvor. När kroppen har en historia att berätta. Se själv. Är hon inte vacker?



Ett tillägg: jag gråter allt lättare till såna här tv-program. Paren älskar verkligen varandra och det här med kärlek är kanske inte så himla dåligt i alla fall. För de som hittar någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback