regnig tisdag

Det skrivs inte så mycket i den här bloggen på grund av tekniska problem. Detta bör Telia snarast åtgärda annars brinner jag av. 

Vi har vår intropraktik med musiklärarettorna den här veckan. Vi åker runt på grundskolor och musik/kulturskolor i Skåne och askulterar, dvs sitter tysta och antecknar under lektioner. Igår var vi i Helsingborgs musikklasser och hade både kör och drama. Det var trevligt. Min grupp är rätt härlig också. Om tre timmar beger jag mig mot Lund och Kulturskolan där. Vi ska bland annat avnjuta en blockflöjtsensemble. Önska mig lycka till.

Vårt MD-projekt blev en mindre succé i fredags och festen efteråt en större. Brita låste in sig i sin ingång men det gjorde bara saken bättre. Sedan dess har jag spenderat alldeles för mycket tid hemma då min dvdspelare nu fungerar, Marcus bara hänger med Kaisa och vädret verkligen lämnar mycket att önska. Nog för att jag och Petter Wickman var ute vid Ribban i söndags och lekte hobbygeologer. Väldigt trevligt. Sen lagade vi rotsaksgratäng och det blev gott. 

Jag saknar skog väldigt mycket känner jag. Här nere finns i och för sig parker, men det är lövträd och oftast så ser man andra människor väldigt ofta. Jag saknar att gå ensam i barrskog. Jag saknar norrland. Det är mycket som fattas mig helt enkelt. Kompisar också.

Jag kommer att missa återvändaren. Det är det värsta som kunnat hända. 

Kommentarer
Postat av: klara j-r

jag ska askultera snart! i 10 veckor har jag praktik och jag börjar om en och en halv vecka unjefär!!! jag är så nervös!

2008-10-23 @ 14:58:08
URL: http://nomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback