glas och bo

Dagens låt: Mozart - Salzburg symphonie no. 1: Allegro

Jag har fått två glasbitar i ena foten idag, en i morse och en nu när jag kom hem från stan. Åh så onödigt! Det blir en massa fläckar och världens minsta sår och så måste jag slösa bort en massa plåster på ingenting.

Apropå det här med att bo: jag har köpt en badrumsmatta, hittat ett duschdraperi som är mycket finare än det jag har och kpt växter till mig själv. På vägen hem möter jag en kvinna som låser sin dörr och går in mot stan med packade resväska. Hon ser på mig med sitt blåsvullna ansikte och jag inser plötsligt att det här med att bo själv är något jag vill göra länge länge. Det finns monster där ute. Såna som man inte ser förrän ens älskade blir en av dem och då blir man galen och rädd och alldeles för långt har det gått då. Jag vill nog välja min sambo riktigt noga nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback