idolerna

Jag är verkligen jättedålig på att uppdatera här men jag kan till mitt försvar säga att det beror på att jag inte fått internet än i min lägenhet och att jag i princip aldrig har tid att sätta mig vid en dator i skolan. 

Vad har hänt då? Jo,jag fick fel nummer till hr. Popov så jag måste prova ringa idag igen för det är sämst att vi inte träffats än. Annars så har jag haft Sixten Nordström som lärare i Musik och Samhälle. Han är ännu en idol. Ringde till Christian Josefsson direkt efter första lektionen för att få prata av mig lite. Vi ska även spela Telemann om två veckor. Ser fram emot det.

Jag får tenta av två kurser på en gång vilket känns skönt för efter 8 års teoristudier så är man rätt less på att oktavbeteckningar och liknande "banala" saker. Jag var på debaser igår och lyssnade på mina kompisar i ösregn. Vishet bedrar mig och återkommande namn med nya personer gör dagarna lite roligare. Fortfarande minst och sämst men det kändes fantastiskt för självförtroendet att få spela idag. Mitt busskort har blivit spärrat så nu är jag på jakt efter en cykel. Jag har lärt mig stan rätt bra men tror fortfarande att Södervärn ligger till höger om Möllan. Så tokigt. 

Det är farligt att bo här. Man får se upp med vad man inte äter. Jag lever alldeles för mycket på vatten och gamla pizzakanter. Snart ska jag styra upp detta. Snart. Först bara lite redigt studentliv. 

Hur övar man om man går i skolan 8-17 varje dag? Vem lär mig detta? Jag borde kunna det nu, jag vet, men det kan jag inte. Dessutom så har jag råkat spilla kaffe på min pianoläxa så den är oläslig. Tur att min lärare med läppennan känner lugnet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback