konsertdag

Bra musik som jag haft äran att få lyssna på live idag:
Edward Grieg - Holbergsviten och Erotik
Antonín Dvorâk - Serenad för stråkar
J.S. Bach - Violinkonsert i A-moll
Bela Bartôk - Violakonsert
Samuel Barber - Adagio för stråkar

En sån fantastisk dag vädermässigt sett är svårt att finna. Kändes helt perfekt från början till slut. Tog en härlig cykeltur och passerade Bondens egen marknad på väg hem till mig imorse. Där köpte jag hem en hel del bröd. Tomatbrödet t ex, helt perfekt!

Väl hemma fick jag i mig kanske den bästa lyxfrukosten på länge, ackompanjerat av Lisa Ekdahl. Tomat-, vitlöks- och basilikabröd med tartex, skivade tomater och örtsalt; den blå sojamjölken, svart kaffe och nyplockade svenska äpplen som luktar helt ljuvligt i fönstret.

Var som sagt på två konserter idag, först skolans stråkorkester (musikereleverna) som spelade väldigt fint. Sen direkt med Fernando till Operan för att lyssna på min lärare som spelade solo. Wow vad bra han var. Om han kunde lära mig 10 % av det han kan så blir jag också bra.

Hoppas att Brita kommer hit och hjälper mig dricka upp vinet jag köpte igår. Känns ganska torrt att sitta hemma en lördag men eftersom gårdagens utgång blev en blöt historia så kanske det är rätt väg att gå.

jag lade mina trasiga pumps i cykelkorgen
och välte omkull cykeln
av ilska
sen gick jag i bara strumplästen
och grät under gatlyktan
bara för att han inte ville lyssna på vad jag sa

som en treåring

mindre än minst blev jag och sjönk ihop i själen
när han lade armen om mig
vände mig in mot hans hjärta
och klappade mig på huvudet

kom så går vi hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback