mitt bo

Mitt lilla studentrum blir faktiskt rätt beboeligt nu. Jag har satt upp saker som gör mig glad men inte saker som får mig att minnas. Sånt kan man klara sig utan... Symaskinen är på plats, datorn är installerad och musiken spelas ut ur rätt fula men ack så behändiga högtalare. Inte alla, men många, tyger är fållade men det gör ingenting eftersom det bara är jag som tänker på eländet. De få som kommer hit har fullt upp med att studera mitt skafferi eller mina textilier eller gud vet vad istället. Fruktskålen står på bordet, full av äpplen, apelsiner, tomater och nån avocado. Enkronasdukarna gör sin grej i fönstret och på det röda matbordet från Myrorna. Vad jag gillar att göra eget. Det är inte så svårt när det i princip handlar om saker som du själv gillar som du vill ha framme. Jag köpte en teburk idag, men eftersom jag inte är någon tetjej (officiellt i alla fall) så fyllde jag den med snabbkaffe. Luktar faktiskt helt okej. Läge att ta fram mina coasters från högst-upp-i-Eiffeltornet och placera dem under vinglasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback