Mycket i almanackan

Malmö är fantastiskt vackert på hösten. Men å andra sidan, är inte alla ställen det i högtryck och vackra färger på träden? Jag köpte mig en grön rutig kavaj för 60 kronor på myrorna och den har använts flitigt ska ni veta. Det är så härligt när man faktiskt kan använda ullkläder utan att man antingen blir dyngsur av svett eller stelfrusen. Över lag så börjar jag så sakteliga till slut inse att jag nog har alldeles för mycket kläder som jag vill bli av med. Vad ska jag göra åt det? Det är inte som att jag bara kan lägga de i kartonger och gömma i förrådet. Läge att slänga, börjar jag känna. Har fortfarande flyttkartongerna framme i hallen. (Kan bero på att jag inte hittat förrådet. (Kan bero på att jag inte letat...)) Ikväll har jag i alla fall inte spenderat 15 timmar på skolan så jag har faktiskt lite fritid att lägga på disk och mathandlande. Det enda som saknas är att jag får med mig den där symaskinen hem från affären snart men lådan är så himla tung att jag inte vet om pakethållaren kommer palla. Så där, där fick ni er en mäktig tankekedja. Är helt slut i huvudet efter dessa dagar. Jag tror att jag tagit på mig rätt rejält för mycket. Men men, flest magsår vid årsskiftet vinner, har jag hört i alla fall.

Jag, Johan och Petter repade idag och det kändes så himla bra. Medan jag väntade på att killarna skulle komma till övningsrummet där vi skulle spela, så kom jag på mig själv med att nynna på en melodi medan jag tittade på löven utanför. Jag tog upp violan och vips hade vi en ny låt på repertoaren. En riktig hitlåt, ska ni veta. Det bästa var när vi jammade på den och jag verkligen kände att de fattade precis vad jag menade med låten, harmoniken, karaktären och "genomföringen" så att säga. Det klickade verkligen i ensemblen! Jag blir så upprymd att jag inte kunde sluta dansa på flera timmar efteråt. Vi har våran första spelning på kontaktimprovisationen på söndag och sen ska vi försöka repa lite mer så vi har något att komma med på Malmö Folk den 4e oktober.

Det är mycket med det jordiska, det är så sant som det är sagt. I kalendern framöver ser jag att jag har spelning med en kvartett från Malmö Akademiska Orkester och ska på inflyttningsfest imorgon. På lördag så ska jag med Frida från Lycksele på kvinnofrukost i någon kyrka för att diskutera u-landskvinnors rättigheter. Sen ska jag på skolans symfoniorkesters konsert och lyssna på Holbergsviten och Dvorâk. Min lärare spelar senare på kvällen Bartôks violakonsert på operan och den går jag än en gång gratis på så det är bara att tacka och ta emot. På söndag planerade jag in tvättid och sen tänkte jag höra en sambaorkester spela på Mobilia innan våran kontaktimpro på kvällen. Sen är det måndag och då börjar skolan. På ett sätt så känns det ändå som att det är saker som inte är så jobbiga att göra, jag menar tre konserter... Det är ju bara roligt.

Tänkte kanske se till så man fick lite middagssällskap idag. Vore trevligt efter veckans nedslag i psyket. Vad man kan bli galen på personer som verkligen inte har med en att göra. Vad man blir trött på galna personer som inte behöver bry sig om saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback