Sån himla otur!


Ja min högerfot kan inte ha en sämre dag! Förutom de här två glasbitarna så har det hänt ännu en sak. Jag skulle hämta ut min finfina symaskin som jag fått av min mamma (som fått den av sin mamma osv) från symaskinsreparationsverkstadstjosanhejsan i Rörsjöstaden, som ligger mitt emellan Triangeln och Värnhem.

 Symaskinen är väldigt tung och han i affären rekommenderade att jag inte cyklade med den utan ledde cykeln med maskinen på pakethållaren. Det är rätt långt att gå så jag blev väl inte så jättepeppad av den kommentaren men tänkte att det kanske var lika bra. Så vi vandrade hem, symaskinen och jag, hela vägen genom Malmö i fredagsrusningstrafik. Vid övergångsstället bredvid Hotel Hilton så kommer en buss och svänger in precis framför mig när jag ska gå över så jag tvärt måste backa. Jag vinglade till och slog i bakhjulet i trottoarkanten, för att sedan få hela symaskinen över min högra häl! 14 kilo hantverk på min stackars sargade fot. Maskinen klarade sig galant så klart, den har ju livstids garanti, men jag måste nog trösta mig med lite rödvin ikväll. Typiskt att det skulle bli en sån dag, den som började så fint.

Kommentarer
Postat av: Hydén

Men då! Stackars foten din!

Men fiiin symaskin har du. ;) Min mor har en lika dan... som hon fått av sin mor... som ja. Som med såna där fina maskiner, hehe.

Fint spelat idag du, speciellt efter vinet! ;)

kramen!

2008-09-26 @ 18:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback