I väntan på det goda

Det är en kladdkaka i ugnen. Jag mixade in lite whisky och snabbkaffe i receptet så nu blir den precis så god som jag vill ha den. Den Unge herrn är och repar - som alltid - och jag blir ensam lämnad med sibelius 5 och kabelteve. Passar på att göra lite skolarbete/blogga under tiden.

Vilken seg lördag det var igår då. Vaknade vid 11, Han skulle repa vid 12, och jag hade tänkt komponera lite. Det slutade med att Han kom tillbaka vid 17, jag låg i sängen och sov - fortfarande - och hade skrivit ca 30 sekunders musik. Teven stod på och det var slut på Cola. Haha. Så blev det hemgjorda köttbullar, hemlagat potatismos (laktosfritt, så klart) och melodifestivalen. Jag slocknade än en gång vid 23-snåret och var tydligen väldigt svårväckt.

Kakan är strax klar.

Så idag hade Han rep med JazzAttacks (så ja, nu kanske ni börjar få en bild av vem det kan vara, de av er som inte har facebook i allafall) så de skulle ses vid 12. Jag själv skulle repa med Skambyrån inför vår föreställning på Inkonst på torsdag. Babel på SVT ska göra ett program om oss så det blir till att jag kan mina texter ordentligt. Mamma, hoppas du inte blir arg om du får syn på programmet. Det handlar om mig i slutet av trean, vilket kanske inte var en tid av rosor och kärlek direkt.

Nu då? Kakan?

Jajamänsan. Den ser redig och god ut. Nu väntas bara fikasällskap så är kvällen komplett.

Kommentarer
Postat av: klara j-r

då måste du säga till innan så man kan se det avsnittet!

2009-02-08 @ 22:51:13
URL: http://nomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback