Det nya året

Mål för mig: Bli bäst.

Medel:
- Konstruktiva debatter om politik miljö filosofi och konst(litteratur, musik, annan konst etc) varje dag.
- Dra in mig själv i en miljö där jag egentligen inte vill hamna, för att jag ska kunna ta mig ur den. Nån gång i veckan.
- Inte köpa onödiga saker som kläder alldeles för ofta, särskilt inte märkeskläder och särskilt inte kläder som jag inte känner att jag verkligen vill ha. Hela tiden.
- Äta mindre kött. Successivt.
- Lära mig stava lika bra och automatiskt som förut.
- Bli mindre fördomsfull, inte att förväxla med politiskt korrekt.
- Äta mer falafel. Äta mindre onaturliga saker som onaturligt godis, eller produkter som mejerivaror och redan tillagade saker. Ha mer inflytande över vad jag äter. Däremot, bry mig mindre om vad saker innehåller som typ kalori, fetthalt etc.
- Få tillbaka talföret (innefattar prata mindre om mig själv, diskutera mera etc), betyder inte "prata med folk man inte gillar, idioter eller om idiotiska saker".
- Vara mer konsekvent.
- Bry mig mindre om obetydliga saker: tv-program, hårfärg (om det inte gäller andras som jag kan ge ärliga komplimanger åt eller ärlig tystnad), olika obetydliga saker i samhället, priser på saker, utseende på saker, och här hade gamla irina även skrivit "olika åsikter som folk har" men Improved Irina kan ju alltid hitta nåt att anmärka på och det kunde ju faktiskt gamla irina också... negativt, okonstruktivt och obetydligt. VARNING. ÄNDRING.
 - Bli bättre på att vårda relationer, att uppskatta dem, ta tid för dem, omtänksamt och irrationellt (ingen analys ska förstöra min relation).
- Sluta läsa aftonbladet och liknande tidningar som är sämst och som gör mig sämst.
 - Sova ordentligt och inte skratta åt AFV, däremot åt folk som är roliga IRL och helst själv kunna vara rolig, alltså säga nåt skämt då och då som minst en måste skratta åt för annars är det misslyckat (ganska låga krav här men så måste jag träna mycket på skämt).
 - Börja köpa naturprodukter och i värsta fall göra egna grejer t ex hampaskor etc.
- Dra ner på omotiverat chill, däremot chilla mer.
- Uppskatta att jag kan äta frukt.
- Se mindre filmer, i relation till vad jag läser. Läsa varje bok som den film bygger på som jag ser.
- Försöka festa mindre, och när jag väl festar, festa smartare, välja fester, välja medfestare.
 - Ta mer tid på mig att komma någon vart, t ex cykla, gå istället för bil och buss.
- Acceptera mera, t ex att människor är på olika sätt, däremot inte alltid respektera på olika sätt destruktiva beteenden.
 - Försöka stå utanför psykologichauvinismen.
 - Inte underkasta mig. Stå själv och fritt.
- Kunna mig själv bättre.
 - Sluta lägga märke till reklam.
- Träna balans och andra viktiga kroppsaker.
- Sluta göra listor som begränsar.
- Lite motsägelsefullt improvisera mera och planera mindre.
 - Och sist: ska börja kalla mig för Irina, kort och gott.

Du som läser det här kan ju komma med förslag om de vet fler saker jag kan börja göra för att jag ska bli bäst igen. Alla vägar mot målet har inte en direkt betydelse utan en del bidrar till att jag ska bli less eller förbannad eller liknande och få lite karaktär och bli konsekvent och pressa mig själv och testa mig själv. Börjar 20090101. Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback