den senaste tiden har jag sett mycket

Jag gillar inte riktigt min sommar och hur den artar sig. Hittills har jag inte jobbat en dag sen jag fick lov. han som i princip "lovat" mig ett jobb på heltid hela sommaren, näe, han bestämde sig för att ge det till någon annan utan att höra av sig till mig. Min ordningssamma granne tillika goda vän Anna L förgyllde min midsommar men sen tog hon och flög till den Åmålska kosen och lämnade mig med en grobian som lämnar fest efter fest i köket.

Idag såg jag två personer vid två olika tillfällen som vägrade sluta trycka på övergångsställeknappen. Jag såg också klart första säsongen av True Blood, som var väldigt bra, och började känna att den där bihåleinflammationen som jag fick med mig hem i bagaget sen Italienturnén, den har faktiskt börjat gå över. Till slut.

Jag var på vårdcentralen i fredags och fick diagnosen. 500 kr fattigare men ett hopp om att varet i min skalle skulle lämna mig så var jag tvungen att ställa in sommarens första jobb. Då ringde det en dansk kvinna och erbjöd mig 1000 danska kr för att spela countryfiol på en spelning i sommar. Värt? Ja! Ska höra av mig och ta det där jobbet. Så ska vi spela med Anna Pauline och med Remidjen på Möllevångsfestivalen. Med Anna P blir det också Malmöfestivalen. Hoppas Sanna kommer ned då. Saknar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback