Malmoe (Eau de cologne)

När det blir lite varmare i Malmö kommer jag till en ny stad. Jag möter inte längre trötta alkisar, hipsters som tror att "ju fattigare desto coolare" och skrikiga dunjackor och tuperade hår med bara diskant på mobilen. Nu möter man ilskna fiskmåsar som attackerar en om man kommer för nära deras barn. Man möter tannorexi-fall i parkerna, katolska nunnor med dagisklass på promenad, söta parfymer, solvarm frukt, avgaser och cigarettrök i en blandning som inte ens parfymhusen skulle få till.

Jag var med A och två kompisar på MFF - Gais igår på nya arenan. Den tar 18000 pers. Vi var 12000 där igår och det kändes mäktigt kan jag säga.

Åker till Italien på söndag men innan dess vill Glasklart ha mig igen. Vårfest på fredag och tidigare den dagen blir det dessutom årshögtider med MAO och en härlig reskassa i form av 1000 kr för att spela "covers" i klassiskt format dvs Eine Kleine.. osv.

"Hurt people hurt people"  säger Gnarls Barkley och det märkte jag var sant när jag var på fest i fredags. Pinsamt men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback