måndag, fortfarande

jag gör min egen islatte, precis så där som jag gjorde den sommaren i Oslo, med vanilj och sojamjölk
någon spelar ukulele på innergården men det är en buske precis i vägen för min sikt
jag blir än mer nyfiken nu

köpte två första böckerna ur sookie stackhouse-serien idag på sci-fi-bokhandeln, var slut på biblioteket så jag chansade
sen gick jag på espresso house och några fjortisar kollade konstigt på mig
först skämdes jag lite över mina orakade armhålor och svettringar, men sen insåg jag att det var min sci-fi-bokhandel-nördstämpel-plastpåse som orsakade blickarna
då sträckte jag på mig
det är fler engelska ord i de böckerna än de någonsin kommer lära sig uttala med såna rökvanor, tänkte jag

det körde ihop sig med dansk-spelningen
de vill repa lördagen 12:00 i köpenhamn, men jag gigar i malmö 15:30 samma dag så antingen tidigare, senare, en annan dag eller inte alls. ska kolla med de vad de säger men tusan också
jag som börjat vänja mig vid att säga "freelancing country violinist" om mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback