från tonårstid med nokia 3210



Det är nämligen så att mina gamla folkiskamrater som jag gick i Bollnäs med lever nu livet i Hufvudstaden. Jag tänkte att vid 21 års ålder så har man kommit lite längre i livet än bara supa och skriva låtar till söta tjejer så jag gick in på deras nystartade bands myspace. Tänka sig.

Det har de inte gjort, men det gör inget.

Leonard och Laserpistolerna blandar Brunner d.ys söderdialekter med övrig svensk popkultur anno 1999/2009. Det är 80tals syntar med pumpande elbas i botten och det är rejält med tonårssmärta och hej Håkan Hellström, kom och hjälp mig. Den låt som verkligen sätter sig är "Paul McCartneys ögon". Jag sätter 100 kronor på att herr Moodysson känner att han kunde väntat liiiiite längre med att välja musik till Fucking Åmål om han får höra detta.

Jag är verkligen världens sämsta musikskribent, men jag kan säga så här; om det spelades in en film med känslan i magen efter en sexpack folköl i lekparken, med handen i den man hemligt trånar efters hand, låt mig då återuppleva den med Leonard och Laserpistolernas "Paul McCartneys ögon" som soundtrack.

Lyssna här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback