människan är så hemlig

människan är så hemlig
man borde säga precis allt man tänker lite oftare
jag gjorde det idag


Det är fågelljud i luften. Mina skor var vita en gång när jag köpte dem, på nedsatt pris, men nu har de både grå, gröna, bruna och blå fläckar

låt mig promenera mera.

Tog en tur hem som inte var den vanligaste. Gick av redan på möllevångsgatan och gick förbi konsthallen och st Andreas kyrka. Sen gick jag förbi den där fotbollsplanen som man aldrig ser in på, jag blir nyfiken.

jag går och går och passerar övergångsställen
som på räls


Sen kommer jag till mina kvarter. Där upptäcker jag att det händer konstiga och oväntade saker runt en hela tiden (om man tittar uppmärksamt). En man passerade och talade på ett främmande språk men han blev tyst när han såg att jag lyssnade. Jag trodde först han var från landet down under men så var han nog österrikare ändå för det lät som ett österrikiskt språk som han talade.

En kvinna cyklar om mig och säger idiot. Tror inte hon menade mig, jag hade ju inte gjort henne något. En annan kvinna hostar så hon nästan kräks och en tredje cyklar mötandes mig. Hon var gammal och hade dreadlocks och jag hann precis tänka "vad är det i hennes liv som gör att hon måste ha dreads" innan jag ser att hon var en ung solbränd rökare.

Människor
Rökare = socialgrupp 3
Snusare = socialgrupp 2
Kokainister = socialgrupp 1
Heroinister = socialgrupp 3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback