Morgonen efter kvällen före

Det tär helt klart på krafterna att vara gammal.

 

Igår hade vi tur med vädret. Vi träffades i Tallriken, som är en stor rund gräsyta mitt i Pildammsparken, och spelade brännboll. Solen sken. Det var inte jättevarmt men vi höll igång genom att springa. Sen när vi tröttnat och tennisbollen gått av på mitten (påminn mig om att köpa en ny till My) eftersom Theo tog med sig sina amerikanska "aluminium fladdermöss" som inte var anpassade till tennisbollar. Jag fick bita i det sura äpplet som inte fick iväg ett bra slag trots att jag skrutit hemskt om hur bra jag är, men det var för att det inte fanns några optimala trän. (Ursäkt...)

 

Sen spelade vi fotboll. Det var roligt men än en gång så fick jag ta äpplet. Jag har verkligen inte muskelkraft att skjuta ordentligt längre, framför allt inte med bollstorlek 5. Dessutom så har kondisen försvunnit samma väg som mitt vett tydligen, eftersom jag fick för mig att det var en bra idé att spela ouppvärmd och i jeans med en ömmande vänsterfot sen en gång jag föll i en trapp hos Kevin i februari. Idag har jag en så grym träningsvärk att jag undrar om jag någonsin kommer kunna röra mig igen.

 

Sen gick så klart solen ned och det blev kallt för åskådarna som inte sprang som tokar efter en boll, så vi drog med sällskapet till mig. Jag, Martin och Viktor styrde upp en 12äggssmet till pannkakor så alla skulle få lite nattasnacks. Pannkakorna tog slut. Det gjorde inte ölen. Jag fick en stor skumpaflaska i födelsedagspresent som jag trivdes med. Gamla och nya bekanta och vänner koreograferades fint och vi hade klarinettclinic på mitt golv. Egil klagade på kvaliteten på mitt toalettpapper och sluddrade på danska så fint. Min säng gick inte sönder!

 

När jag vaknade imorse så var hela korridoren städad. I allrummet ligger en filur och sover. "Jens med G" hade städat, diskat och plockat undan flaskorna innan han slocknat på soffan. Vilken fantastisk människa! Jag bjöd på standard-lyx-frukost med honungsmelon så han fick lite tack. Nu hänger jag i soffan, lyssnar på Motown och funderar på om jag och Anna ska köpa pizza för all pant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback