Aq-va-kul ..eller?

Är hemma efter 2 timmar på Aq-va-kul, Malmö. Det är efter såna här tillfällen som jag verkligen uppskattar min förmåga att vara i min egna värld när jag är själv. Det börjar med en kö på 25 personer varav minst 20 var under 15 år. Så klart tre snubbar tränger sig förbi, de "ska ju bara gymma", men drar nitlotten. Högstadietjejen framför mig proklamerar för sina tre kompisar att man visst kan köpa kläder och iPods på IKEA. Suck. Väl framme får jag betala 165 kr för att komma in, simma och sola 20 minuter. I priset "ingick" då även ett hänglås som jag missat att ha med mig samt egna poletter för ögonen i solariet. Har hittills aldrig varit med om det men jag antar att blir stulna annars.

Väl inne hittar jag ett litet skåp i all enskildhet. Duschkön är lång och alla duschar i sina badkläder trots att det sitter skyltar uppe om bakterierisken osv. När jag ska gå ut passeras jag av en mamma med tre barn som alla var snustorra, dvs inte duschade innan.  Då börjar jag, moralmormor, att bli irriterad.

Det är inte så många som simmar på motionssimmet som man når efter lite kalla kulvertpromenader under badhuset. Jag hinner med 1 km (40 längder) på 35 minuter och går sen för att hitta solariet. Skönt värre :)

När jag sen ska gå för att duscha så slår det mig att allt jag lärt mig om badhygien inte spelar någon roll. Tjejerna, som ute i badhuset gått med minimala bikinis, eller versionen med pojkvännens svettiga innebandyschorts samt två bhar, vägrar ta av sig i duschen. Jag går in i bastun och slås av faktumet att jag är den enda som är naken TROTS att det står på väggen och på dörren innan.

ALLTSÅ vad är problemet när tjejerna går runt i miniminibikinis framför hela allmänheten men vägrar ta av sig detta 2 cm2 stora plagg när de ska duscha på ett ställe där INGEN BRYR SIG?!Jag blir förbannad och känner mig så jävla fel eftersom jag följer reglerna.  Jag känner inte för att sitta i en bakteriehärd som en bastu faktiskt kan bli, med en massa otvättade unkna klordoppade plagg som inte ens är badkläder?!

Inga skor i omklädningsrummet, ändå trampar två tjejer med sina stövlar på mina tår när jag står och torkar håret! ÅH jag blir galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback