hjelp

Jag har bäddat ned mig och lyssnar på musik med fina stråk-arrangemang. Eller, de är popiga och passar mig just nu.

Sen farfar fick sin stroke så har min värld börjat rämna. (Hoppas att du någonsin kommer kunna läsa det här igen, för det är alltid mycket till dig, Ove.) Världen är så liten och så farlig och så stor och så enkel men ändå så svår.

Jag måste göra en preleminär lista på saker som måste göras. Här är den.
  • Spela alla toner i MSOUngprojekten rätt och fint och på rätt ställe samt närvara på alla rep.
  • Köpa ALTFIOLEN i mitt liv. Det är fram till juni som jag kommer ha råd att köpa ett instrument I LIVET.
  • Skrapa ihop 10000 kr på något magiskt sätt så jag kan åka till Kuba utan att svälta ihjäl i sommar.
  • Skriva klart aktionsforskningsuppsatsen.
  • Dirigera orkesterpraktiken.
  • Hitta en gästsäng innan pappa kommer hit.
  • Ha råd.
  • Spänna cykelkedjan så den inte hoppar varje dag.
  • Skaffa ett till extrajobb.
  • Få min syster att ha lite hopp om sin egen prestation. Det är så svårt att hjälpa när man bor på andra sidan landet.
  • Bli en stabil flickvän som inte är tokig.
  • Arrangera en jazzklubb.
  • Arrangera skolans vårbal.
  • Gå modell på Kulturbolaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback